Doe de test en leer meer over CrossFit

IS CROSSFIT
IETS VOOR MIJ?

Doe de korte test en ontdek of CrossFit iets voor jou is

Zou je graag op je eigen niveau willen sporten en bewegen, passend bij jouw leeftijd, bouw en conditie?

Vind je het alleen gaan fitnessen saai of moeilijk vol te houden?

Vind je het saai als elke keer sporten of bewegen het zelfde lijkt?

Zou je CrossFit een keer gratis willen proberen?

13 + 9 =

Wat is CrossFit

CROSSFIT
EEN INLEIDING

CrossFit is een vorm van leven, van trainen, van eten en bewust omgaan met je lichaam. Het is een lifestyle die geschikt is en aanpasbaar is voor iedereen. Het bereidt je voor om fit door het leven te gaan, door middel van verschillende trainingsprogramma’s die op elk niveau uitgevoerd kan worden. Elke unieke WOD of te wel Workout Of the Day wordt kan zowel SCaled als RX worden uitgevoerd. Scaled is aangepast naar jouw niveau en RX is het streef niveau voor echt fanatieke CrossFit atleten. Gedurende de training worden functionele bewegingen uitgevoerd in een hoge intensiviteit. CrossFit kruist/combineert uithoudingsvermogen, gymnastiek en gewichtheffen in één trainingsvorm.

CrossFit is voor iedereen is die bereid is om ervoor te gaan. Als je denkt dat je eerst gewicht moet verliezen of cardio moet opbouwen om te komen CrossFitten dan heb je het mis. Wacht niet langer en “join the movement!”.

CROSSFIT
FITNESS in 100 woorden

“Eet vlees en groenten, noten en zaden, wat fruit, weinig zetmeel en geen suiker. Houd hoeveelheden aan die je training ondersteunen maar geen vet aanzetten. Beoefen en train de belangrijke gewichthef-technieken: deadlift, clean, squat, clean & jerk, en snatch. Maak je ook de basiselementen van gymnastiek eigen: optrekken, dippen, touwklimmen, opdrukken, sit-ups, handstand, pirouette, salto, spagaat en statische houdingen. Fiets, ren, zwem, roei enzovoorts, zwaar en snel. Meng deze elementen vijf of zes dagen per week in zo veel mogelijk combinaties en patronen als je kunt bedenken. Routine is de vijand. Houd workouts kort en intens. Leer en speel regelmatig nieuwe vormen van sport.”

Greg Glassman
de grondlegger van CrossFit

No Machines,
no mirrors,
no excuses.

CrossFit is niet voor niets het voornaamste kracht- en conditieprogramma van vele politie academies, militaire speciale eenheden en diverse UFC® Fighters. CrossFit is fit worden in alles.

Wat doe je bij CrossFit

EEN CROSSFIT
PROEFLES

Een CrossFit les is als volgt op gebouwd:

  • Een altijd verrassende warming up (dit kunnen bijvoorbeeld oefeningen met lichaamsgewicht, een spelletje of warmlopen in het bos zijn).
  • Skill of Strength. Afhankelijk van de WOD is er een deel techniek-training (gymnastiek oefeningen, gewichthef techniek) of kracht-training (met kettlebells, dumbbells, barbell of lichaamsgewicht).
  • WOD, of te wel de Workout Of the Day. Een dagelijks veranderende uitdaging waarin meestal een mix zit van kracht, lenigheid en uithoudingsvermogen. Hier zijn verschillende varianten in, sommige vergen veel van explosiviteit en anderen meer van uithoudingsvermogen. Zo heeft iedereen wel een WOD in de week die beter bij hem of haar past. Het is echter elke dag een verrassing wat de WOD is omdat CrossFit om altijd fysiek uitdagen gaat.

CrossFit is een kracht- en conditieprogramma in één. CrossFit gaat terug naar de basis en gooit alle fitnessapparatuur overboord. Bij CrossFit wordt gewerkt met beperkte middelen, maar met veel variatie en creativiteit. CrossFit is een kruising van krachttraining, trainen met het eigen lichaamsgewicht, gewichtheffen, gymnastiek, hardlopen en gebeurd in groepen.
Al deze elementen mengen wij op een uitdagende en creatieve manier zodat jij je nooit zult vervelen.

Share This